středa 8. února 2017

Diamantová holubice

Dle anotace to měl být "Australský krimiromán až na dřeň", otázkou zůstává, kde tu dřeň hledat? Jestli tohle byl krimiromán, tak nevím, jestli se dá brát za krimi posledních 20-30 stránek? Asi jo. Ale co těch zbylých 300? 

O čem je kniha?

Životem zcestovalá Emily se navrací do domorodého kmene ve kterém vyrůstala, aby zase našla samu sebe. Během jejího pobytu je zabit vůdce kmene. Vše nasvědčuje tomu, že je vinen jistý blázen Blakie, který záhy zmizí. Policie je v tomto ohledu marná a není schopná ho dohledat a snaží se případ držet pod pokličkou a nejlépe jej uzavřít. Naše hlavní hrdinka se však nevzdává a pokouší se na smrt domorodého vůdce přijít zuby nehty. I kdyby to mělo stát něčí život. Na povrch vyplavou jisté okolnosti a vše se začne rozostřovat a podoba smrti vůdce nabude jasných barev.

V knize je také barvitě popsán život v těchto domorodých kmenech. Jak moc musí tito lidé bojovat, aby jim ještě kousek jejich půdy vůbec zůstal? A aby jejich komunita nebyla úplně rozprášena na prach všemi bělochy?

Jak se mi líbila/nelíbila?

Nelíbila. Bohužel, kniha pro mě byla něčím zdlouhavým a naprosto nesmyslným. Na 300 stranách se neustále řešilo něco, co pro mě nemělo vůbec žádný význam (ani pro hlavní hrdinku), pořád jsem si říkala, "tak kdy už to začne"? Měla jsem z toho pocit, že autor knihy musí popsat všech 328 stran, ani o stránku méně! V tomhle případě převažovala kvantita nad kvalitou.

Přitom kdyby kniha měla o polovinu stránek méně, bylo by to k užitku. Takhle jste pročítali 300 stran omáčky a k jádru věci jste se dostali až v závěru nějakých 30-ti stran (možná ani to ne).

Chápu, že je těžké v dnešní době napsat něco, co tu ještě nebylo a upoutat tak čtenáře, ovšem v tomhle případě by snad bylo lepší nenapsat nic. Je to jako vařit vodu z něčeho, co už dávno uvařeno bylo. Takový záchvěv a snaha vystrašit čtenáře obálkou knihy, ale "skutek utek".

Komu bych knihu doporučila?

Pokud nemáte velká očekávání a chcete se dozvědět něco o domorodých kmenech, které se skutečně v Austrálii vyskytují, sáhněte po této knize. Ale neslibuji Vám, že z toho nebudete mít guláš stejně jako já. Oceňuji tématiku domorodých kmenů, doposud jsem žádnou knihu o domorodcích nečetla, takže to pro mě bylo celkem zpestřením.

_________________________________________________________________________________________________________________________________
Autor: Adrian Hyland 
Žánr: Detektivka
Vydáno: 2017
Nakladatelství: JOTA

Žádné komentáře:

Okomentovat