neděle 25. září 2016

Lesní lišky a další znepokojivé příběhy

Finské podivno Vás pohltí a nepustí, dokud neuvěříte, že něco takového skutečně existuje.

Tahle kniha si zaslouží čestné místo vedle povídek mého milovaného Edgara Allana Poeho a Franze Kafky (a to nejen kvůli své obálce). Nejde jinak, jelikož mám pocit, že jí už z ruky nedám a budu jí číst stále dokola (nevím mamuš, jestli budu schopná Ti něco takového půjčit).

Knížka obsahuje celkem 7 povídek finské fantastické literatury, která je skutečně fantastická! Za sebe mohu říct, že se mi nelíbila pouze jedna povídka, která byla dle mého trošku slabší, ostatní byly to nejlepší za poslední dobu. Asi mám šťastnou ruku na knihy, protože tahle mě naprosto nadchla, každá povídka měla svoje kouzlo a svůj skutečně originální příběh.

Nejvíc mě zaujal Gordonův příběh, který mě svou originalitou a symbolikou v textu naprosto ochromil. Ve fantazii autorů se skutečně meze nekladou. 

Vždy, když dočtete jednu z povídek, máte pocit, že nic lepšího už nepřijde. Ale přijde, věřte mi. Čím blíže jste konci, tím více si nejste jisti, která z povídek to u Vás vyhraje, jelikož každá Vás svým způsobem dostane originalitou a fantazií autorů (to už jsem asi zmiňovala že?). Tu mají skutečné jedinečnou.

Všechny povídky jsou zastoupeny různými tématy a žánry finské fantastiky a vystihují její specifické rysy. Kniha je tenoučká a psaná čtivou formou, tak si připravte pořádné zásoby na Vaše oblíbené čtecí místečko, jelikož se z něj nějakou dobu nedostanete.

Nebudu tentokrát vkládat ukázky, jelikož si myslím, že by Vám to pak pokazilo radost a překvapení :-).

Knihu doporučuji jako ideální podzimně/zimní čtivo, venku sychravo, doma teplá deka, kafe a vytahaný svetr, komfort zaručen 13 z 10 plameňáků.

Ať už jste milovníci finské literatury nebo právě objevujete její kouzlo, tak se rozhodně nemusíte bát, že šlápnete vedle. Finové moc dobře vědí, jak napsat neskutečné a nezapomenutelné dílo, kterého budete plní. A na dlouhou dobu.

P.S.: recenze napsána 1:13 a.m. nedělního času. Veronika plná dojmů, neschopná zamhouřit oka.

Žádné komentáře:

Okomentovat